Снимка: iStock
От градска мобилност предлагат вдигане на таксите
Центъра за градска мобилност е на загуба от репатрирането на автомобили. Това става ясно от писма на изпълнителния директор до транспортната комисия.
Според тях има голяма разлика между разходите на дружеството и размера на глобите, които плащат нарушителите.
Отчетът на центъра за градска мобилност показва, че за репатрирането на един автомобил дружеството харчи над 126 лева. В същото време нарушителят плаща 50% по-малко - или 60 лева.
СОС: От 1 март се забранява използването на фойерверки в София без разрешение
Не по-малък се очертава и разходът за поставяне на скоба. За един нарушител градска мобилност вади от бюджета си 43 лева. Това е с 13 лева повече от глобата, която плаща провинилият се шофьор.
А данните на Центъра за градска мобилност показват, че от началото на 2021-ва до ноември принудително преместените автомобили са над 32 хиляди. За тях разходите на общината надхвърлят 4 милиона лева.
За изминалата година приходите от паркиране в столицата са над 29 милиона, а разходите малко над 22 милиона. Въпреки това, подробната разбивка на центъра за градска мобилност сочи, че дружеството губи от едно от най-големите си пера.
“Като дейност по контрол на паркирането като цяло не е на загуба, но по-съществен проблем имаме с репатрирането. Там единственият приход, който имаме във връзка с тази дейност е цената, която гражданина плаща, когато си взима автомобила от наказателния паркинг”, обяснява Румяна Милова, директор ‘Паркиране и мобилност”.
Отпуснаха близо 13 млн. лв. за довършване на Линия 3 на метрото в София
Освен контрол по паркирането, т.нар. паяци често се използвали за почистване на улиците или в услуга на КАТ, за което не получавали заплащане. Сметките на ЦМГ сочат, че разходите им ще се увеличават в бъдеще.
За това, според дружеството, освен икономия, най-разумният вариант е повишаване на таксите за репатриране.
Според общински съветници, обаче, няма основание за повишаване на цените.
“Ролята на общината не е да печели”, категоричен е Калоян Паргов.
“Те могат да твърдят, че са на загуба, и наистина да е така, въпросът е защо се събират всичките тези пари от колите които паркират. Те поеха ангажимент да строят обществени паркинги , а това не се получава”, постави въпроса общинският съветник от ДБ Симеон Ставрев.
Столичният район „Изгрев” – пред режим на уличното осветление
А според други, има големи разминавания в отчетността на дружеството през годините.
“Подобен беше представен през 2020-та година и тогава себестойността за поставяне на скоба излизаше 49 лева, сега две години по-късно пада на 43 лева, въпреки че през този период заплатите в СМГ бяха увеличени два пъти”, поясни Борис Бонев.
Засега управляващите в София не обявяват ясно и категорично какви са плановете им по отношение на размера на глобите.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.