Снимка: iStock
Екипите на NOVA провериха в местните хранителни вериги
Бутилка олио у нас е по-скъпа от тази в европейски страни. Екипите на NOVA във Франция, Италия и Великобритания провериха колко струва литър в местните хранителни вериги.
Франция
Във Франция екипът ни провери цената на олиото в популярна търговска верига в Ница. Тя зависи от марката на продукта, но все пак се движи между 1,70 и 3,80 евро за литър.
Италия
Две седмици след войната в Украйна италианските запаси със слънчогледово масло и олио са изчерпани. Причината за това е, че Италия внася продукта предимно от Украйна и Русия, а войната спря доставките.
Олиото е изключително важен продукт за хранителната индустрия на Италия заради производството на хлебни изделия, включително и италианските спагети. Домакинствата обаче използват предимно зехтин.
Ако само преди няколко дни определена марка олио в магазините се продаваше за 1,50 евро, сега вече е 2,30 евро.
Англия
В Англия екипът на NOVA отива на пазар в магазин от нисък ценови клас. Избираме него, защото е един от малкото, които увеличават клиентите си на фона на рекордната инфлация, а и защото е най-близко като предлагане до познатите в България хранителни вериги.
Литър олио струва 1,09 лири, или около 2,50 лв. Във Великобритания за бутилка олио и зехтин екипът ни плаща 3,68 лири, или около 9 български лева. При минимална надница от 10 паунда на час британците спокойно могат да си купят девет бутилки олио. За сравнение, в България на минимална заплата за час работа - една бутилка олио остава несигурна.
Великобритания, за разлика от България, произвежда изключително малко собствено олио и разчита основно на внос. Въпреки пандемията и войната в Украйна, цените на този продукт не са се увеличили с повече от 10% за последните две години. Причина е сериозната конкуренция между хранителните вериги, които се стараят да поддържат ниски цени, за да привличат повече клиенти.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.