Разследването продължава
Стабилно е състоянието на пилота, пострадал при инцидента в авиобаза „Безмер”, съобщават от ВМА. Няма опасност за живота му, но остава за наблюдение.
Разследването на инцидента продължава. Вчера полковник Пейо Дончев катапултира от малка височина. На мястото избухна пожар, а самолетът е напълно разрушен.
Военен самолет се разби край „Безмер”, парашутът на пилота не се отворил напълно (ВИДЕО)
Пострадалият пилот беше транспортиран със "Спартан" до Военно-медицинска академия в София. След обстоен преглед и изследвания от лечебното заведение заявиха, че опасност за живота на военния няма, той е контактен и в добро общо състояние, без травматични увреждания.
Стоянов: Опитен пилот със 750 летателни часа е катапултиралият край „Безмер”
Министърът на отбраната Димитър Стоянов назначи комисия, която да провери причините за произшествието. С инцидента се зае и Военно-окръжната прокуратура в Сливен.
Според полковник Христо Тинев, военно-окръжен прокурор на Сливен, пилотът е взел правилното решение да катапултира. "Следователите започнаха досъдебно производство. Намерихме останки от самолета, запазени са само част от едното крило и опашката. Парашутът се е отворил, катапултът е работел, затова пилотът е в добро състояние. Днес той ще бъде разпитан, ако е в състояние за това. Вчера беше в шок, на системи", съобщи той.
По думите му възможните версии са техническа неизправност, пилотска грешка или непредвидени обстоятелства, като например времето или птици. "Започнаха разпити на всички лица, които имат отношение към тренировъчния полет. При кацане са били два самолета - един водач и един водещ. Експертизите ще отнемат около 2 месеца, но срокът е недостатъчен, така че ще бъде удължен", обясни полковникът.
„Трябва да оставим специалистите, които разследват случая”, коментира в предаването „Здравей, България” генерал Спас Спасов, председател на фондация „Български военновъздушни сили”.
По думите му откакто самолетите са ремонтирани са направили доста часове.
„Летят интензивно е непрекъснато. Доколкото знам всичките летят”, каза ген. Спасов
„Непрекъснато се прави нальот. И при изпълнение например на 50 часа на машина се извършват определени процедури”, обясни генерал Спасов. „При този самолет техниката е доста подсигурена, дублирана, за да може, ако откаже нещо, да премине на резервна система. Това е станало в процеса на кацане. При него самолетът е в уязвим етап. Ако нещо се случи, няма много време за реакция. Този пилот е опитен – летял е на различни типове самолети. Има опит. Но когато има дефицит на време, не знаем как ще реагира, който и да е пилот. Най-важното е, че е спасил себе си”, обясни генерал Спасов.
Още гледайте във видео материалите.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.