Снимка: iStock
Те вече ще могат по-лесно да получават компенсации
Европарламентът гласува в подкрепа на нови правила, които ще отговорят на нарастващите предизвикателства за потребителите, породени от онлайн пазаруването, новите технологии и преминаването към кръгова икономика.
Доц. Топчийска: КРС ще следи за защита на данните и правата онлайн
Европейските потребители вече ще могат по-лесно да получават компенсации при дефектни продукти, след като евродепутатите приеха новите правила, договорени между правителствата на държавите членки на ЕС в края на 2023 година. Променената директива опростява изискванията за хората, които трябва да получат компенсация и премахва максималния праг от 500 евро. Ако досега потребителят трябваше да доказва, че продуктът е дефектен и това му е нанесло щети, сега съдът може по презумпция да приеме, че продуктът е дефектен, особено в сложните технически случаи.
Новите правила също така позволяват на националните органи за защита на потребителите да предоставят на потребителите допълнителна помощ.
Google плаща 630 млн. долара на потребители според съдебно споразумение
Потребителите ще могат да получат обезщетение не само за материални щети, например, когато имуществото им е било унищожено. Ще имат възможност да претендират и за обезщетение за неимуществени вреди, включително за вреди върху психологическото здраве, признати с медицински документи. Новият закон също така гарантира, че лицата, които са претърпели вреди под формата на унищожени или повредени данни (напр. при изтриване на файлове от твърдия диск), също ще имат право на обезщетение.
Директивата трябва да бъде формално приета от Европейския съвет, за да влезе в сила. Новите правила ще се прилагат за продукти, пуснати на пазара 24 месеца след публикуването на директивата в официалния вестник на Европейския съюз.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase