Това заяви общинският съветник от „Синя България”

От самото си конструиране Столичният общински съвет трудно постига съгласие по която и да е тема или това става с цената на шумни скандали. Такива не липсваха и през изминалата седмица - от това как реагира кметът на проблемите с мръсния въздух, през нощния транспорт, до проблема с презастрояването. Васил Терзиев обяви, че лично ще отговаря за одобряването на строежи. Темата в студиото на „Пресечна точка” коментира общинският съветник от „Синя България” Вили Лилков.

Терзиев връща решението за спиране на част от нощния градски транспорт в София

„Градският транспорт в София трябва да бъде изцяло оптимизиран. Освен нощния транспорт, има и много дневни линии, които са на загуба”, посочи той. По думите му може да се окаже, че нощният транспорт в столицата не е по-губещ от някои и сега действащи дневни линии. Лилков се закани СОС да реши проблема така, че да е в интерес на всички. „Въпросът може да бъде решен в работна група за две седмици. Това означава, че темата може да бъде приключена до края на февруари”, подчерта общинският съветник.

Той коментира и трудна политическа обстановка в СОС. „Въпреки, че засега няма едно политическо мнозинство, което да е двигателят на Общинския съвет, се случват и хубави неща в София. Сега се строят 10 нови станции на метрото. В България е прието, че като оплюеш опонента си, получават политически дивиденти. Ние от „Синя София” обаче сме конструктивна опозиция”, каза още Лилков.

СОС планира да се работи по изграждане на мини водноелектрически централи по високонапорните водопроводи на София. „Стара идея, зелен проект, но най-после имаме съгласието на „Софийска вода”. Така няма да губим енергия, която да захранва София”, посочи общинският съветник.

Друга идея на „Синя София”, по която се работи в момента, е двойно по-големи инвестиции в училищни физкултурни салони и спортни площадки, които да обслужват както учениците, така и кварталния спорт.

Целия разговор гледайте във видеото.

Редактор: Калина Петкова