Защо катастрофата на „Тракия“ завърши с тежки травми?
След тежката катастрофа на магистрала „Тракия“ от вторник, при която възрастен мъж се блъсна в мантинелата, търсим отговор на въпроса има ли пропуски в безопасността на пътя? Защо при удара, част от съоръжението се врязва в лекия автомобил, вследствие шофьорът изгуби крака си. Случаят нашумя и заради факта, че на внука на шофьора бяха поискани 800 лева за репатрак.
Два дни след катастрофата от вторник сутринта мястото е обозначено със знаци. Ден след катастрофата от „Пътната агенция“ обясниха защо мантинелата е оставена в това състояние - участъкът е бил подготвен за ремонт преди инцидента, но заради почивните дни работа е била спряна.
Оглед на място правим с пътния експерт Владимир Тодоров:
„По норматив трябва да бъде обезопасен с терминал или с буфер, за да не може автомобилите, които могат да влязат в съприкосновение да наранят водачите. Такива буфери и терминали са задължителни, но това всичко зависи от възложителя”, обясни председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.
Близо 900 лв. за репатрак след катастрофа на „Тракия”
Такъв буфер виждаме на остров при отклонението за Елин Пелин, на метри от мястото катастрофата.
„Има вкопаване в земята, стоманени въжета, които не позволяват проникване вътре в автомобила“, казва Тодоров.
На въпрос на NOVA как буферът предпазва пътниците и автомобила в случай на удар той обясни:
„Абсорбира удара, кинетичната енергия се разпръсква настрани и не позволява самите железа на мантинелата да влязат в купето на автомобила“, допълни експертът.
В случая от вторник се е случило именно това. И още варианти за обезопасяване на пътя в подобни ситуации. Алернативата на познатите ни мантинели, според пътните експерти, са бетонните прегради или т.нар. „джърсита”, които след удар с автомобил го връщат обратно в платото за движение.
„Може да задържи тир. Тъй като тя е доста по-висока не може да има наранявания по отношение на скъсване на мантинела или друг тип наранявания“, посочи Тодоров.
Джърситата са годни за използване до 50 години.
Последвайте ни