Снимка: iStock, илюстративна
Машината изчезнала от радарите в Далечния изток на Русия
Самолет Ан-24 с 49 души на борда се разби в Русия. Няма оцелели. Машината изчезнала от радарите в Далечния изток на Русия, съобщава "Ройтерс".
Russia: An-24 passenger plane with 49 people onboard crashed in Amur region. No survivors. pic.twitter.com/Tu4luzvs9F
— Igor Sushko (@igorsushko) July 24, 2025
Губернаторът на Амурски регион Васили Орлов заяви, че на борда на машината е имало 43 пътници, включително пет деца, и 6 души екипаж, посочва "Скай нюз".
Според ТАСС грешка при заход за кацане и ниска видимост в района са вероятните причини за авиокатастрофата. Спасителен хеликоптер, пристигнал на мястото на сблъсъка е открил горящият фюзелаж на машината, допълва руската агенция.
First footage from the crash site of the An-24 in the Amur region, Russia. The plane crashed 15 kilometers from the city of Tynda. There were 48 people on board. All are presumed dead.
— Russian Market (@runews) July 24, 2025
Technical failure and pilot error are being considered the main causes of the tragedy.… pic.twitter.com/50ehCLAyFg
Самолетът е собственост на базираната в Сибир авиокомпания "Ангара". Той е изпълнявал плет по маршрута Хабаровск – Благовещенск - Тинда.
A Russian An‑24 passenger plane vanished from radar over the Amur region in Russia’s Far East, near Tynda. Regional governor Vasily Orlov confirmed 43 passengers—including five children—plus six crew members were aboard. A major search-and-rescue operation is currently underway. pic.twitter.com/UwgYEB4X0Z
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) July 24, 2025
С него е изгубена връзка докато е летял към крайната си точка - град Тинда, който е разположен в Амурския регион на границата с Китай.
Какво представляват самолетите Антонов Ан-24
Малкият самолет с витлово задвижване Ан-24 е добре пригоден за суровите условия в Сибир и руския Далечен север. Машините „Антонов“ не се нуждаят от писти за кацане – могат да се приземяват на твърда повърхност или сняг. Самолетите са проектирани през 50-те години на миналия век. Те се произвеждат в Киев от 60-те, но през последното десетилетие нито една машина не е излязла от заводите.
Видео:"Ройтерс"
Според авиокомпанията „Ангара“ близо 100 такива самолета все още са в експлоатация, със средна възраст около 50 години. През 2023 година, след въвеждането на западните санкции, две сибирски авиокомпании са поискали от руското правителство да удължи експлоатационния живот на самолетите „Антонов“ от съветската епоха.
Редактор: Станимира ШиковаПоследвайте ни