Проблемът се задълбочава и благодарение на интернет всеки може да се сдобие с имитация...

 

75 френски производители на луксозни стоки и 13 културни институции предприеха обща кампания срещу фалшивите стоки. В рамките на инициативата 10 хиляди афиши с предупреждения за последиците от търговията с имитация на луксозни стоки ще бъдат разположени на най-посещаваните френски летища.

 

Според производителите на луксозни стоки, обединени в така наречения Комитет Колбер, търговията с фалшиви стоки носи на френската икономика загуби от 6 млрд. евро годишно. В световен мащаб загубите възлизат на над 1 трилион долара.

 

Проблемът се задълбочава и благодарение на интернет всеки може да се сдобие с имитация на известна марка. Френските производители се надяват започналата кампания да обърне внимание на хората за последиците от търговията с фалшиви стоки.

 

85% от фалшивите продукти, залавяни от европейските митници, идват от Китай. Това е и най-големият производител на фалшиви продукти. Купувачите обаче са основно от западните страни. Най-вече европейци и американци.

 

Кашоните с имитации на известни марки часовници, чанти и слънчеви очила се сортират и унищожават със специални машини. Освен икономически последици, търговията с фалшиви стоки има и чисто човешки аспект, убедена е Натали Мул-Берто, представител на френски луксозен бранд. Незаконната търговия с фалшиви стоки представлява глобален проблем, категоричен е Жан Касгрен, генерален директор на други марки.

 

40 пъти повече фалшиви стоки са заловили френските митници през изминалата година в сравнение с 1994 г.

 

Гледайте цялата централна емисия на Новините на Нова на сайта на Nova Play.