Ще мерят резултатите им по оценките от изпитите в 4-ти и 7-ми клас

Новата учебна година започва точно след три седмици. Образователното министерство има идея да обвърже финансирането на училищата с резултатите. На този етап критерии за качество може да са оценките от националното външно оценяване в 4-ти и 7-ми клас. Т.е., ако учениците на едно училище са се представили по-добре в седми, отколкото в четвърти клас, ще се счита, че качеството се е повишило.

 

„Много е важно да се изработи механизъм, по който да се подкрепят училищата за това да постигат по-добри резултати с децата. Друг е въпросът какво ще изберем да измерваме като резултати. Т.е. дали само оценките, които получават децата в рамките на националното външно оценяване или усилията и мотивацията, които децата са склонни да полагат през целия учебен процес,” коментира в „Събуди се” Марияна Банчева от Националната мрежа за децата.

 

По думите й финансирането на образованието е сложен процес. „Истината е, че парите, които получава едно училище могат да бъдат и много, и малко. Факт е обаче, че за малките училища, които не получават никаква друга подкрепа за бюджетите си, тези пари не са достатъчни.”

 

Явор Джонев от Института за прогресивно образование работи по прилагането на системата „Джъмп мат” в 50 училища в страната. Тя дава отговори на въпроса за това как да се мотивират децата в клас.

 

"Имаме разговори с министерството на образованието да проведем тази година сравнително изследване между традиционното преподаване на математика и преподаването по системата „Джъмп мат”. Това е една изключителна система, най-добрата за преподаване на математика в света. Състои се от цялостна система на педагогически принципи, техники на преподаване, нагласи на учителите и създаване на вътрешна мотивация у децата да учат. Това се съчетава с един изключително добре подреден материал по математика, който позволява на всички деца да разбират математиката в дълбочина и да искат да продължават да учат."

 

Повече по темата ще научите от разговора във видеото.