Това е едно от изискванията на ДКЕВР към новите общи условия на ЕРП-тата

Сметките за ток, които потребителите обжалват, да се плащат само след проверка за грешки в тях. Това е едно от изискванията на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране към новите общи условия на електроразпределителните дружества.


На среща между енергийния регулатор, потребителите и Енерго Про във Варна стана ясно, че има голямо недоволство и срещу тавана на обезщетенията за клиентите, предлаган от енергийното дружество.


Колкото и дни да сме без ток, каквито и щети да търпим - Енерго Про да ни плати не повече от 300 лева обезщетение, и то ако си го потърсим в определен срок. Това е едно от условията, срещу които негодуват потребителите.


За сметките на потребителите обаче таван няма. Като в случая на бай Павел, който от месеци се жалва, че с пенсия от 380 лева, е платил сметки за над 400, при обичайни разходи за ток от 30-40 лева месечно. Когато подал жалба, му заявили, че електромерът е наред, а за да го провери, трябва да плати 40 лева.


От регулатора искат още тока на потребителите да се спира само след предупреждение и то не след 10-тия, а след 20-тия ден на закъснение в плащането.


Повече по темата гледайте във видеото.


Репортер: Искра Урумова