Отново ще се опитат да приватизират "Товарни превози"

 

 

БДЖ е пред финансов колапс, а пътуването с влак все по-опасно. На косъм от зловеща катастрофа се разминаха десетки пътници в два влака около 18 часа в неделя.

 

Композицията от Бургас за Ямбол едва не се вряза челно във влака от София за Варна. Машинистът успял да спре в последния момент. Двата влака са спрели на 200 метра един от друг. Инцидентът стана в района на гара Церковски, която според транспортния министър Ивайло Московски е една от 9-те опасни в страната. Причината за случилото се вчера е  човешка грешка. „Случилото се е заради неподготвен маршрут от постовия стрелочник, който е бил на пост влака вместо на свободния коловоз е насочен към заетия коловоз”, обясни началникът на гарата Алексей Янев.

 

Стрелочникът, който е направил тази грешка вече е уволнен, а началникът на гарата и дежурният ръководител са с предупреждения за уволнение”, коментира директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев. Наказан е и служител от Пловдив. От транспортното министерство са категорични, че причината за зачестилите жп инциденти е ръчното регулиране на движението на влаковете.

 

„Аз няма да допусна субективен фактор да създава потенциален риск да загинат стотици хора. Категорично това няма да продължи повече”, заяви транспортният министър Ивайло Московски. От следващата седмица отсечката от Нова Загора да Карнобат ще бъде затворена за пътнически влакове. Пътниците ще бъдат превозвани с автобуси, а неудобството ще продължи най-рано до средата на януари. До тогава през тези гари ще се пътува с най-ниската възможна скорост , а смените на гарите ще бъдат дублирани.

 

Към днешна дата дълговете в железниците са около 570 милиона лева.  Въпреки това от министерството ще търсят вариант за модернизация на вагоните. Най-голямото ми притеснение е завършване на инфраструктурните проекти, защото някои проекти са забавени с около година и половина, коментира транспортният министър.  Заради забавянето страната ни може да загуби милиони от оперативна програма „Транспорт”.

 

Заради тежката ситуация в железниците министър Московски настоя за спешно преструктуриране в БДЖ, а като първа стъпка определи започването отново на процедурата по приватизация на „Товарни превози”.