От днес не се движат 38 влака. Десет други пък са с ограничен маршрут
Една трета от влаковете у нас ще спрат от началото на февруари. Това вече е потвърдено от железниците. От днес не се движат 38 влака. Десет други пък са с ограничен маршрут.
В много от засегнатите общини пътниците излязоха да протестират. Засега протестите са по-скоро предупредителни, но пътници и железничари заплашват действително да легнат на линиите. Най-силен е отпорът към съкращенията в районите на Горна Оряховица, Габрово, Враца и Карлово, където всъщност падат най-много композиции.
10 влака отпадат в двете посоки между Габрово и Царева ливада. Заради това учениците от Плачковци и Трявна ще бъдат възпрепятствани да достигнат до професионалните гимназии в областния град.
Пред този проблем са изправени в цялата област. На гара Горна Оряховица влаковете ще са с 6 по-малко. Пада следобедният влак от Плачковци, който обслужва 16 гари и е удобен транспорт за всички, които работят по маршрута. Няма да се движи и композицията от Бяла за Тулово – ключова връзка за учениците и работещите сутрин, която обслужва 34 гари, сред които Велико Търново, Дряново и Трявна.
Карлово ще се прости с 11 влака. Сред тях ранният влак от София, който е предпочитан работнически транспорт. В новото разписание той ще пътува само до Пирдоп, като ще загуби връзките от Карлово към Пловдив. Четири влака по-малко ще спират на гара Враца. Градът губи пряката си сутрешна връзка с Плевен и хората, които я ползват ще трябва да се прекачват в Мездра. Път назад няма. Това е становището на БДЖ. Спрените влакове няма как да бъдат възстановени въпреки недоволството.
До вчера пътническите превози на БДЖ включваха около 600 влака в страната. Със спрените днес и с тези, които ще спрат в началото на февруари, компанията реално ще ликвидира 1/3 от своите композиции. От БДЖ са категорични - причината е, че няма пари. А протестите продължават. В събота се очаква пътници и железничари да се съберат в Горна Оряховица.
Кошмарно пътуване, блъскане, борба за място и припаднали хора. Това е ефектът от реформите в БДЖ за жителите на Стамболийски. 300 работници и ученици всяка сутрин се блъскат, за да се качат в първата мотриса за Пловдив. Ако я изпуснат, няма да стигнат навреме на работа или на училище. Във влака пътуват три пъти повече пътници от допустимото.
Репортери: Благой Бекриев, Николай Василковски