От ведомството уверяват. че няма да допуснат да се стигне до протести

„Правителството е в постоянна комуникация с електроразпределителните дружества и няма да допусне повторение на сценария от преди две години, когато хиляди хора протестираха заради високите си сметки за ток“. Това обяви министърът на енергетиката Теменужка Петкова. 

 

Повод за коментара ѝ са оплаквания от потребители на „Енерго про“, които през този месец са получили по две фактури за използваната от тях електроенергия. 

 

„Става въпрос за около 67 хил. клиенти на дружеството във Варна, които са общо около 5% от абонатите”, съобщи Теменужка Петкова. 

 

При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода – от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството са уверили, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни.

 

„От нормативна гледна точка това не е незаконно”, поясни министър Петкова, но класифицира тази възможност като несъвършенство на законовата база и недобра преценка от страна на електроразпределителното дружество, че извънредното отчитане ще създаде неудобство на абонатите, тъй като падежът за плащане на двете фактури настъпва на една и съща дата – 10 февруари 2015 г.


 
След активната си комуникация с ръководството на „Енерго про“ министър Петкова е получила уверение, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено и дружеството ще предприеме кампания, за да информира всеки свой потребител за възможностите да не се натоварва бюджетът му. 

 

Контролните органи на Министерството на енергетиката ще проверят измервателните уреди и на трите електроразпределителни дружества.

 

Министърът призова Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да предприеме необходимите действия и в рамките на своите правомощия да провери коректността на издадените фактури за използваната електроенергия.