Най-търсени си остават традиционните български, които изместват китайските

Българите купуват все по-малко мартеници. Това навярно се дължи на намалялата покупателна способност на нашенеца, заяви за БГНЕС Ваня Иванова, която продава мартенички в центъра на София. Тя обяснява спада в продажбите с кризата в страната.

 

Ваня се занимава приблизително от 20 години с изработка и продажба на мартеници и е категорична, че най-търсени си остават традиционните български. Търсят се мартеници с Пижо и Пенда и изработените от вълнен конец и мъниста – нещо, което е свързано със символиката на българския народ.

 

"Наложи се и внос на мартеници, които се изработват навън и по този начин българската традиция е изместена. Надявам се отново да се върнем към корените и да наложим българската мартеница", коментира още Ваня.

 

"Клиентите ни купуват най-много мартеници във формата на цветя. Търсят нещо по-оригинално”, пък смята Даяна Петрова, която също произвежда мартеници. 

 

Тя смята, че хората бягат от китайските мартеници, които с просто око могат да бъдат разпознати.