Май-малко 15 процедури са необходими, за да се снижава самолетът с един километър в минута

 

Минута след последната комуникация с наземния контрол, вторият пилот изчаква командира на полета да излезе от кабината. След това се заключва и започва подготовката за фаталния край. Както вече разбрахте – най-малко 15 процедури са били необходими, за да се снижава самолетът с един километър в минута.

 

Цели осем минути капитанът на полета е блъскал по вратата и се е опитвал да се върне обратно в пилотската кабина, но не е успял. От съображения за сигурност вратата на кабината се отваря по електронен път. В самолетите Еърбъс има специална процедура за ситуации, в които някой трябва да влезе при пилотите. Когато и двамата са в кабината, те могат да разрешат, или забранят достъпа с ето този превключвател. Той има три позиции – нормална, отключване и заключено.

 

Ако, например, стюардеса иска да влезе при пилотите, тя им се обажда по интеркома и те отключват вратата.

 

В случай на извънредна ситуация, обаче вратата може да бъде отворена отвън с помощта на специален код. Целият екипаж трябва да го знае. Остава загадка, защо кодът не е бил използван и защо не е спазена процедурата в кабината, винаги да има по двама души.

 

Вижте във видеото как в изглеждал пътят към земята.