Снимка: iStock
Компанията ще блокира нерегистрираните политическите реклами от средата на април
Facebook обяви промени в начина, по който политическите реклами ще се появяват в социалната мрежа преди предстоящите избори за Европейски парламент, предаде БГНЕС.
„Въвеждаме няколко нови инструмента, които ще ни помогнат да постигнем двете ключови цели, които експертите ни смятат, че са важни за запазване на интегритета на изборите – предотвратяване на възможността онлайн рекламите да бъдат използвани за чуждестранна намеса и увеличаване на прозрачността за всички форми на политическа реклама“, заяви Ричард Алън, вицепрезидент за глобалната политика на Facebook.
Инструментите се използват от миналата година в други държави, където са се провеждали избори, включително и тези в САЩ, Бразилия и Индия.
Facebook изтри хиляди фалшиви профили
Ключовите мерки, които ще бъдат приложени за Facebook и Instagram по време на кампанията за изборите през май са:
– Всички европейски рекламодатели трябва да бъдат оторизирани в собствените си държави, да публикуват обяви, свързани с политика и обществени проблеми - ход, който цели да бъде бариера срещу потенциална намеса в изборите от трета страна.
Бъдещето е тук: И Facebook иска да има своя криптовалута
– Всички реклами, свързани с политика, трябва да бъдат ясно обозначени, включително да указват кой плаща за рекламата, а за бизнес организациите – данните за контакт.
– Facebook ще блокира всички политически реклами, които не са регистрирани по надлежния ред от средата на април.
– Ще бъде създаден нов инструмент, наречен Ad Library, в който всички реклами ще бъдат класифицирани като отнасящи се до политика и ще бъдат съхранявани 7 години. При натискане на бутон „Вижте подробностите за рекламата“, ще се отваря прозорец с това колко пъти е била гледана и демографска статистика за достигнатата аудитория, включително възрастова група, местонахождение и пол.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: