Анализ на авиоекпсерта Димитър Ставрев

Самолетът подава сигнал за бедствие докато е над Егейско море и иска аварийно кацане, защо тръгва да се връща по същият маршрут, по който е дошъл от Ниш, а не тръгва директно към Кавала? Този въпрос постави в ефира на “Здравей, България” авиоекспертът Димитър Ставрев. 

“Смята се, че пожарът не е започнал веднага от двигателя”, каза Ставрев. 

Продължава разследването на причините за авиокатастрофата край Кавала

“Смята се, че поради характера на товара и неговата чувствителност, първоначално са решили да се върнат в Ниш, тъй като превозването на такъв тип стоки е свързано с определена конфиденциалност”, поясни авиоекспертът, позовавайки се на карта, проследяваща траекторията на самолета.

Според данни, предоставени за самолета, той е летял 12 минути до достигането на брега. “За толкова време щяха да стигнат до Кавала и да избегнат инцидента”, изчислява Ставрев.

След разбилия се самолет край Кавала: Телата на 6-ма от загиналите са открити

Освен траекторията на самолета, експертът поставя под въпрос и неговата изправност. “Самолетът може да лети с три двигателя до следващата дестинация, която е Аман. Той е с голяма мощност, може да превозва 20 тона. Няма обяснение защо тръгва да се връща.  Имало е нещо друго, което ги е притеснило”, смята той.”Може да има сериозни притеснения относно поддръжката на самолета”, допълни Ставрев. Той обаче изключи версията за умишлено сваляне на самолета.

Самолетът, модел Ан-12, е бил произведен през 1971г. Преди да стане част от украинската авиация, той е бил собственост на две български авиокомпании. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: