Държавата ни не е готова за електрически автомобили, смята Тасков
„Да вземеш от бедния 500 лева и да дадеш на богатия, за да си купи електрическа кола от 50 000 лева”. Така собственикът на автокъща в Монтана Владимир Тасков обясни идеята на транспортния министър Георги Гвоздейков вносът за стари автомобили да се обложи с нов данък от поне 500 лева на кола.
„Държавата ни не е готова за електрически автомобили, в Монтана нямаше ток целия ден миналата седмица при бедствието, нямаше ток и на бензиностанциите”, каза Тасков.
Транспортното министерство иска нов данък за коли втора ръка, внесени от чужбина
За идеята на транспортния министър Георги Гвоздейков вносът за стари автомобили да се обложи с нов данък от поне 500 лева на кола, Тасков заяви, че това ще бъде само част от поскъпването. „Към него има и регистрация от още 500 лева – екотакса, първоначална регистрация на нов автомобил и други такси. „Получава се 90% допълнителни такси и данъци само за разрешението да се движиш с кола по пътищата. По този начин хората ще си ремонтират старите коли, които едва ще минат на технически преглед, вместо да подновят автомобила си”, каза собственикът на автокъщата.
Влезе в сила ограничението за движение на стари коли в центъра на София
Според него това ще намали продажбите и хората ще продължат да си карат старите коли. „Най-добре е да се намали екотаксата, за да могат шофьорите да подновят колите си. На тях им трябва автомобил, за да си свършат работа. От началото на месеца намаляха продажбите”, обясни Тасков
През 2022 г. в България са внесени над 300 000 коли втора ръка. По думите на Владимир Тасков, собственик на автокъща, в Северозападна България се предпочитат среден клас коли до 5-6 000 лева. Предпочитани са колите между 2 и 4 хиляди лева. Трудно продаваеми са коли до 15 000 лева, обясни Тасков.
Александър Томов: Престъпление е да се забрани на хората със стари коли да минават през центъра