Случаят е от Пловдив

Националната агенция за приходите установи нарушение в детския център в Пловдив, в който пострада дете. Родителите му изпратиха сигнал до NOVA през април. При проверката в обекта фискалните инспектори са констатирали случай, при който не е издадена касова бележка при заплащане на месечна такса.

„Една от фактурите и фискалният бон към нея не са издадени в момента на плащане, а няколко часа по-късно. Това е нарушение на действащото законодателство, за което се предвижда издаване на акт за установяване на административно нарушение и е предпоставка за прилагане на мярката „запечатване на обект“, категорични са от Агенцията.

Припомняме, че родителите разказаха в ефира на „Здравей, България” за инцидент, при който е пострадал синът им. Детето беше с разбита уста, счупен зъб и синини след посещение в центъра. Тогава бащата на пострадалото дете сезира всички органи на реда, в това число и НАП. Причината по думите му беше, че от седем месеца не са получавали касов бон за плащанията, които извършват.

Родители от Пловдив алармират за инцидент в детски образователен център в града

„Контролните действия са извършени паралелно в два детски центъра – в Пловдив и в София, собственост на свързани фирми. В хода на проверките в двете детски градини, служителите от звеното за фискален контрол са изискали документи, изготвени при постъпването на всички деца, договори с външни дружества, документи, удостоверяващи разплащанията с тях, банкови извлечения за получените такси по банков път, договор за наем и др. Извършена е и проверка на касовите апарати, като е взета съдържащата се в тях информация за всички плащания в брой”, посочват от Приходната агенция.

Проверката в детския център в София продължава, като предстои в кратките срокове да бъде анализирана събраната информация.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase

Редактор: Камена Георгиева
Източник: Пресцентър НАП