Според Лора Георгиева проблемът съществува от десетилетия на границата с Турция

Кой допуска принуждаването на превозвачите да спират на частните паркинги на границата? Ще накара ли това международните транспортни фирми да заобикалят страната ни? Темата коментира Лора Георгиева, правен експерт в Антикорупционния фонд, в студиото на „Здравей, България”.

„Проблемът с тези паркинги на границата с Турция съществува от десетилетия. Този модел вече е пренесен и на границата с Румъния”, каза Георгиева.

Гърция и Турция търсят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България

Според нея държавата бездейства, защото оставя тези практики да се случват пред полицията. „Не става въпрос само за таксата за паркинга. Чуждестранните превозвачи са принудени да плащат такса три пъти по-висока от българските. Не се внася в бюджета ДДС. Ние снимахме със скрита камера касовите бележки. МВР също е отговорно – там има полицаи и съдействат”, поясни тя.

„Ако погледнете нашите филми, има икономически анализ, базиран на официални данни. Около 1 милион камиона са минали миналата година”, добави Георгиева.

Повече вижте във видеото.

Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase