Това сочат резултатие от международно изследване

Българските четвъртокласници с високи познания по математика и природни науки, средният резултат е 530 точки. Това показва международното изследване TIMSS. Първенци и в двете категории са азиатски страни, като на челното място е Сингапур съответно с 615 точки по математика и 607 точки по природни науки. Най-ниски се оказват резултатите на четвъртокласниците от Южна Африка – там точките са 362 и 308. Тези резултати се оказват по-високи за страната ни спрямо същото изследване през 2019 година, като сега се нареждаме в класацията заедно със страни като Финландия, Швеция, Чехия и Германия.

Образователният министър ще представи резултатите на четвъртокласниците според международното изследване TIMSS

Без да знае все още резултата си, Наско предполага, че е успял да покаже наученото в час.„Изпитът беше балансиран - имаше както трудни, така и лесни задачи. Най-трудни ми бяха геометричните фигури”, каза Атанас Джунов, който е ученик в 18 СУ "Уилям Гладстон".

Въпреки че България попада сред страните с висок резултат, учителите в начален етап на образование ежедневно виждат и трудностите пред своите възпитаници. „Затрудняват се най-много при текстовите задачи, геометричните задачи, при работата с мерни единици. При решаването на практически задачи – те не са много залегнали в нашите програми. Ние, учителите, непрекъснато говорим, че децата са пренатоварени, и че трябва да се върви към олекотяване на предмета”, смята началният учител в 18 СУ „Уилям Гладстон” Петя Томова.

Освен познанията им, изследването проследява и факторите, които имат най-голямо отношение към усвояването на учебния материал. Сред тях се оказват подготовката вкъщи, училищната среда, както и самоувереността на децата.

„По-трудни са ми Човекът и природата и География”, каза още Атанас и допълни, че неговият баща му помага по някои от предметите.

От просветното министерство са категорични, че добрите резултати в четвърти клас могат да се превърнат в добри резултати и в горните класове, стига да бъдат направени промени. „Ние можем да направим анализ как да запазим тези резултати през следващите етапи на обучение. Още от първите данни можем да кажем – промяна на учебно съдържание, нов начин на структурирането му”, каза министърът на образованието Галин Цоков.