Крадците ползват проста схема

Американските митничари и граничари се опитват да ограничат износа на крадени автомобили от страната, представя репортаж на Voice of America (VOA)

„Около 90-95% от тези превозни средства се експортират за Западна Африка”, каза Адам Ротман от граничната служба в Балтимор, щата Мериленд. 

Според Алекс Пикеро, професор по криминология, някои автоджамбази продават крадените коли и части на местни “черни” тържища, докато други ги изнасят за пазари в Азия, Близкия изток и Африка.  

Разбиха схема за крадени от Европа електромобили (СНИМКИ)

Пристанището в Балтимор използва внушителни по големина рентгенови апарати, които сканират всеки контейнер, преди да бъде натоварен. 

Схемата, която крадците следват, е проста: те наемат превозните средства за 30 дни, “пренабиват” номерата на рамите им и ги товарят на контейнери.  

Често автомобилите са по средата на океана, когато полицията получава сигнал, че са откраднати. 

Въпреки че някои Африкански държави работят с Интерпол, според Пикеро това не е гаранция, че собствениците ще получат имуществото си обратно. Затова проверките по пристанищата в САЩ са толкова важни”, подчерта професорът по криминология, допълни Voice of America

Редактор: Весела Веселинова
Източник: Voice of America, dariknews.bg