Темата коментира Николай Вълканов от Сдружение за модерна търговия

Имаше ли реален ефект от бойкота на хранителните магазини на 13 февруари и каква е равносметката? Темата в предаването „Пресечна точка” коментира изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Николай Вълканов.

"Това, което получих - доколкото е възможно като някаква обратна връзка, е, че лоялните клиенти не са се оттеглили от търговските обекти. Друга равносметка няма как да направя, защото не събираме данни за приходи и за обороти. Особено пък на дневна база. Всички тези данни се подават към НАП автоматично", подчерта той.

И допълни: "Под лоялни клиенти визирам хората, които винаги ще влязат да пазаруват, независимо какви са цените или такива, които въпреки всичко са несъгласни". 

Годишната инфлация в България за януари е 3,7 на сто

По отношение на новината за очаквания нов бойкот на хранителните магазини Вълканов заяви: "Новината и за първият бойкот не я приех много радушно, защото това е най-странният бойкот в историята. Бойкотират се компании, които са с определено най-ниските цени на пазара, най-конкурентните цени на пазара, с най-голямото разнообразие от стоки. Компании, които са от светлия бизнес - големи инвеститори и работодатели. Бойкотът в крайна сметка е не само към тези компании. Той е и към техните доставчици. Така че това е още по-странно, особено, ако искаме да насърчаваме българското производство". 

"Нормално е хората да имат изострена ценова чувствителност, защото излизаме от период на много голяма инфлация. За всеки е трудно. Като потребител и аз мога да го кажа. Но абсолютният факт е, че инфлацията значително се успокои през последната една година. Специално при храните 2024-а завърши с 2,8% инфлация. Тоест това не е този остър проблем, който беше през 2023 година", обясни той. 

Целия разговор гледайте във видеото. 

Редактор: Станимира Шикова