
Снимка: УниКредит Булбанк
Кога, как и за какво може да си спестим посещението в банков клон
Днес са необходими единствено лаптоп, стабилна интернет връзка и удобно място, за да извършваме банковите операции на фирмата по всяко време и отвсякъде. Само за последните няколко години бързо развиващите се дигитални банкови платформи предоставят на своите бизнес клиенти онлайн алтернативи на предлаганите продукти и услуги, благодарение на които не се налага посещение в банков клон или среща с обслужващия банков мениджър.
За поредна година УниКредит Булбанк е най-добра дигитална банка в страната в международната класация на Global Finance 2024. Банката прилага цялостна стратегия за бъдещо развитие на дигиталните си услуги за фирми, с фокус към по-ниски такси за дигиталните услуги, практични и удобни функционалности, лесен и интуитивен дизайн, бързина и удобство на наличните услуги в Булбанк Онлайн.
„Булбанк Онлайн вече е цялостна виртуална екосистема за комуникация и ексклузивно финансово преживяване на нашите бизнес клиенти, а не само платформа за разплащания. Много от идеите за разработките са препоръки на нашите клиенти, в които ние се вслушваме и разработваме с приоритет. За повечето от тях Булбанк Онлайн е интуитивна, удобна и бърза онлайн платформа, която им предлага персонализирани финансови решения и спестява време“. казва Борислав Бангеев, директор Корпоративно банкиране и член на УС на УниКредит Булбанк.
Кога, как и за какво може да си спестим посещението в банков клон:
1. За откриване на разплащателна сметка в лева и евро
Налага се да откриете фирмена разплащателна сметка за работа с нов контрагент, а някой ваш доставчик вече приема само суми в евро. Необходима ви е фирмена сметка в евро за международни разплащания. Може да го осъществите бързо и лесно през меню „Заявки“ в Булбанк Онлайн. Единственото което трябва да направите е да подадете заявка за достъп и за няколко минути освен с нова сметка, ще разполагате и със спестено време и пари за други важни бизнес дейности.
2. За усвояване и погасяване на револвиращ кредит
Само за една година (2024), всяко пето усвояване и погасяване на револвиращ кредит е през Булбанк Онлайн. За да се усвои револвиращ кредит, който да покрие нуждите от допълнителни оборотни средства за фирмата, много често се разменят поне три имейла и провеждат няколко телефонни разговора с банката. Освен че отнемат време, подобни ситуации крият риск от обмяна в интернет пространството на документи с чувствителни данни за бизнеса. През меню „Автоматично усвояване/погасяване на револвиращ кредит“ в Булбанк Онлайн бизнес клиентите могат да усвоят и погасят кредита изцяло онлайн.
3. Да управлявате и подписвате всички документи онлайн
Платформата за електронен обмен и подписване на документи за юридически лица (Digital Documents Exchange platform), която се достъпва през Булбанк Онлайн, предоставя нов надежден канал за обмен на документи с банката. Компаниите могат сигурно и без ограничение подписват и обменят документи с банката от всяка точка по света, без допълнителни такси за електронни подписи
4. Да актуализирате фирмените данни по въпросник Познавай своя клиент
Понякога е необходимо да се посети клон на банката единствено за попълване или актуализиране на фирмени данни, с цел спазване на изискванията на финансовите институции (например европейската регулацията „Know Your customer“). За да спестите време и излишно разпечатване на хартиени документи, Булбанк Онлайн предоставя дигитален въпросник „Познавай своя клиент“, който се попълва и подава изцяло онлайн. Още по-добра новина е, че данните на фирмата, подавани веднъж през онлайн банкирането се запаметяват в архив и при следващ преглед на клиентски данни, се зареждат автоматично само за потвърждение от страна на клиента.
Благодарение на интеграцията на Булбанк Онлайн с Търговски регистър, вече е възможна системна проверка за актуално състояние на правомощия на законните представители на фирмите, като по този начин потребителят, в качеството му на представляващ фирмата (клиент на УниКредит Булбанк), може да даде своето съгласие за проверка на наличие на свързаност.
След успешна проверка се предоставят автоматично права за създаване, подписване и изпращане на заявки за конкретни услуги, отново – изцяло онлайн.
5. Да виждате и управлявате всички данни за банковия клиент в онлайн банкирането чрез функционалността „Мастър контрол“
Законният представител на фирмата вече може да бъде с роля „Мастър контрол“ (роля за управление на потребители и права по сметки), което предоставя пълен контрол и видимост за всички техни абонирани за онлайн банкирането сметки, както и активираните дигитални функционалности и заявки на фирмата.
С „Мастър контрол“ администраторите от компанията могат самостоятелно да добавят и премахват потребители, да определят роли, да задават права за подписване на трансакции – това елиминира нуждата от сложни административни процедури и улеснява управлението на корпоративните финанси.
Новата функционалност осигурява прозрачност, сигурност и ефективност, като позволява на фирмите да адаптират достъпа на служителите спрямо техните задължения, което значи повече автономност и гъвкавост в дигиталното банкиране, без компромис със сигурността.
Правата за тези функционалности се предоставят на клиентите на банката чрез подаване на Искане за управление на достъпи до дигитални функционалности.
Булбанк Онлайн предлага още доста функционалности за онлайн банкиране, които можете да намерите тук: https://www.unicreditbulbank.bg/bg/bulbank-online/korporativni-klienti/bulbank-online/
УниКредит Булбанк е лидер в Корпоративно банкиране на нашия пазар по пазарен дял, а през 2024 също беше официално наградена и от Euromoney с наградата за Най-добра банка за корпоративно банкиране. Онлайн банкирането на банката се ползва от 93% от Корпоративните клиенти, защото им предлага иновативно решение, при минимални такси, което спестява време и помага за намаляване използването на хартия.
Редактор: Калина Петкова