Това е най-сложният участък, който преминава през урбанизираната част на града
Изграждането на Западната дъга на Околовръстното шосе от ж.к. „Бъкстон“ до район „Люлин“ трябва да започне през следващите две години. Това увери транспортният министър Гроздан Караджов, след като стартът на строителството беше отлаган неколкократно в годините.
Кварталът, в който живее – „Княжево“, се е превърнал в кауза за Александър Иванов. За Западната дъга на Околовръстния път казва, че се говори от години, но резултат няма, а задръстванията и пътните инциденти в участъка са ежедневие. „ Това Околовръстно шосе се прави от 1961 година, направете сметка колко години само се говори за него. 2000 г. се направи една акция от ДНСК, започнаха да се премахват незаконни павилиони, за да се започне строителството на тази част от Околовръстния път. Така и не се направи“, заяви Иванов от Сдружение „За Княжево“.
Заради ремонт: „Хронични” километрични задръствания по Околовръстното в София
Това е най-сложният участък, който преминава през урбанизираната част на града, което бави реализацията му, обясниха от Пътната агенция. „Изготвен е идеен проект от Столичната община, едната половина от него има приет подробен устройствен план, който предстои до края на годината да се отчужди“, съобщи председателят на УС на Агенция „Пътна Инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев.
И този проект е белязан от един основен проблем - тромавите процедури, които са залегнали в Закона за устройството на територията. Затова Министерството на транспорта предвижда промени. „Получихме подкрепа да изработим нова глава в Закона за устройството на територията, която да е за линейното инфраструктурно строителство, където сроковете и процедурите да бъдат компресирани в по-кратко време“, посочи вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
А на въпроса кога ще се стигне до реалното изграждане на отсечката категоричен отговор засега няма. В час пик преминаването в тази отсечка се оказва истинско предизвикателство за шофьорите.