Как работи една нискотарифна авиокомпания
Търговският директор на Ryanair съобщи, че компанията иска да достигне 300 милиона пътници на година
Авиокомпанията Ryanair ще инвестира 1 млрд. долара в своя бизнес у нас през следващите 10 години. Срещу това, обаче, призовава правителството да се намалят летищните такси.
Според търговския директор Джейсън Макгинес, компанията иска България да е част от общия растеж, който предвиждат – да достигнат 300 милиона пътници на година. В интервю в предаването "РеВизия" Макгинес заяви, че планът им е да базират у нас 10 самолета.
„Това, което ще направим, е да информираме правителството ви за това какво се случва в цяла Европа. А то е, че правителствата, летищата и регионалните местни власти се конкурират агресивно за капацитет", посочва той.
По думите на търговския директор на Ryanair таксите на българските летища са твърде високи.
„За съжаление намалихме изцяло капацитета, който имаме в Бургас и Варна, поради факта, че летищният оператор увеличи таксите с над 50 %. След COVID ние казваме на правителството, че имаме нужда от помощта им. Искаме да се развиваме заедно с вас. Но таксите трябва да се намалят, защото се конкурирате с 40 други държави, в които ние оперираме в цяла Европа”, категоричен е той.
ЗАРАДИ СТАЧКА НА ПИЛОТИТЕ: Близо 90 полета на Ryanair са отменени на „Шарлероа” в Брюксел
Джейсън Макгинес добави още, че има пряка връзка между размера на летищните такси и цените на билетите.
Туризмът е част от икономиката на всяка развита държава и всяка държава се опитва да привлича все повече и все повече посетители, които да оставят парите си в местните хотели, ресторанти, магазини. България има всички, буквално всички природни и културни дадености да се превърне в топ туристическа дестинация не само на Балканите, но и в цяла Европа, макар че към момента изоставаме сериозно от Гърция и Турция.
Нискотарифни авиокомпании, които започнаха преди 20-тина години да летят от и до България помогнаха много страната ни да бъде открита от чужденците, както и разбира се отвори нашият път към Европа на много по-ниски цени.
Туризма е перо, което осигурява около 14 милиарда лева от приходите в бюджета на България. И беше един от най-сериозно засегнатите сектори по време на covid кризата. С отшумяването на пандемията и туризма успява да си върне позициите.
Спадът напосещенията на чужденците в България през 2020 сравнение с 2019 г. е повече от два пъти. След това започва бавно и мъчително възстановяване на потока и чак през 2023 г. той е възстановен, а през 24 - надскочен.
Напълно очаквано най-много са посещенията у нас на съседите ни - румънците, обичащи северното ни Черноморие, гърци, на които им е писнало от Бяло море, турци и северно македонци. Всеки, който е стъпвал в Слънчев бряг обаче знае и колко много британци, германци и поляци идват у нас. Пътуванията на българи зад граница също се сриват значително през 2020 г., но българските туристи по-бързо се връщат към нормалността и още през 2022 г. достигат предпандемичните нива.
Очаквано - пътуваме най-вече до Турция и Гърция за евтино море през лятото. Откакто обаче позабогатяхме сред топдестинациите на българите са и Испания, Италия и Франция. И докато като цяло туризма се е възстановил и се е върнал на нивата отпреди COVID кризата, то броя на обработените пътници на летищата у нас показва, че пътуванията със самолет все още не са достигнали предковидните времена. Поне до 2023 г.
Редактор: Цветина Петкова