Кметът на София представи хронология от историята на проекта

Няма издадено разрешение за строеж за 215-метрова сграда на булевард “Черни връх” в София и няма одобрен такъв проект от Направление “Архитектура и градоустройство” (НАГ). Това написа кметът на София Васил Терзиев във връзка с публикации, които той определя като фалшиви новини. 

Терзиев обяснява, че през април 2017 г. 31 общински съветници от ГЕРБ, ВМРО, НФСБ, СДС и други партии са дали своите гласове “за” подробния устройствен план (ПУП), който прави възможно строителството на 215-метров небостъргач.

Карлос Контрера: През ден пускам сигнали до кмета на София за инфраструктурата

В публикацията си в социалната мрежа кметът на София подава списък с гласувалите "за" и тези, дали вот "против", и представя хронология от историята на проекта. 

В защита на думите си, Терзиев припомня, че всяко мотивирано предложение е публично още на най-ранния етап, дори без законово изискване, а в портала с интерактивни карти на Боян Юруков всеки гражданин може да намери интерактивни карти с точното местоположение, параметри и етап на всяко предложение още в идейна фаза. 

Припомняме, че до казуса се стигна след като партия „Спаси София“ обяви, че транспортният анализ за кулата на „Парадайс“ е изготвен от неслучайната Диана Русинова-Мехмедали.

Тя е начело на екипа, чието заключение е, че 215-метровия небостъргач „няма да натоварва трафика в зоната на въздействие около сградата“. Подписала се, че „са налице обстоятелства, които ясно и категорично показват, че в зоната за анализ на трафика не са налице предпоставки за какъвто и да било оперативен проблем за транспортно-комуникационната мрежа“. 

“Г-жа Русинова-Мехмедали обжалва и всячески саботира проекта за нова велоалея и BUS лента по Патриарха с довода, че София няма действащ ГПОД. Тя обаче не се сети, че такъв план София няма от 2017 г., когато кмет беше Фандъкова.” припомни Андрей Зографски, общински съветник от Спаси София и допълни - “Изглежда е била твърде заета да доказва, че изграждане на най-високата сграда, на възможно най-неподходящото място, няма да влоши и без друго големите задръствания в района.”

“В биографията ѝ не намираме информация да има диплома за инженер, проектант или урбанист, че да участва в изготвянето и да подписва анализи за натоварване на трафика. Именно затова настояваме незабавно да се изиска нов анализ на трафика на целия район, който да бъде направен от независима международна компания!” заяви Борис Бонев, лидер на партия Спаси София и председател на групата на ППДБ-Спаси София в Общинския съвет.

Редактор: Емил Йорданов
Източник: БГНЕС, „Спаси София“