Пътят под земята ще е с две тръби по две ленти, предвидени са пешеходни и автомобилни връзки

Супер строеж в Южна България. Третият по големина пътен тунел в Европа ще бъде у нас. Подземната връзка е част от автомагистрала „Струма” и ще е дълга над 15 километра. Николай Василковски ни предлага виртуален поглед към тунела, който все още е само проект.  


Българският аналог е част от европейски коридор номер 4. На картата подземният път пресича Кресненското дефиле като пробива Малешевската планина между село Крупник и град Кресна.


Няколко защитени зони са разположени по дължината на трети лот на магистралата. Това е и основен аргумент за строителството на мегаструктурата.  


Ако пътуваме от София към Солун, ето как изглежда релефът между село Крупник и Кресна. В тази своя част Малешевската планина е висока между 800 и 1000 метра. Все още няма окон4ателно решение как ще бъдат пробити възвишенията. Една от възможностите е да се използва тунелопробивна машина.


Така изглежда един от най-големите тунели в Европа. Грандиозно строителство, но и мрачен спомен за опустошителен пожар, който през 1999 година погуби 39 живота. Десетилетие по-късно тунелът „Монблан” е пример за безопасност, който успешно може да бъде пренесен и у нас.


Аргумент за изграждането на тунел вместо магистрала над земята е и земетръсният характер на региона. Според специалисти подземната инфраструктура е далеч по-издръжлива на земните вълнения. За безопасността в тунела ще наблюдават и от контролен център.


Пътят под земята ще е с две тръби по две ленти. Предвидени са пешеходни и автомобилни връзки. За преминаващите през дефилето са предвидени места за по4ивка. Има и такива, които гледат на мащабния проект с недоверие.


Прогнозната стойност на 15-километровия тунел е малко над 1 милиард лева. Трябва да е готов до 2022 година.


Повече по темата гледайте във видеото.