Това е една от причините да се стигне до инциденти поради човешка грешка
Животът на хиляди пътници във влаковете зависи от човешки ръце. В района на 9 жп-гари, заради ремонти не работят автоматичните системи за следене на маршрутите. Това е една от причините да се стигне до инциденти, като този отпреди два дни, когато човешка грешка почти причини сблъсък междудва пълни с пътници влакове. Как да се реши този проблем?
На жп гара „Димитровград” вече близо 2 години автоматичната система, която показва във всеки момент какво е състоянието стрелките, свободните коловози и маршрути, не работи.
Причината е ремонтът на трасето Пловдив – Свиленград. Така на практика разпределянето на маршрутите е отговорност изцяло на ръководителите движение и стрелочниците. Тези действия на практика определят по кой коловоз ще мине влака.
Ремонтът на гара Димитровград трябваше да е приключил още преди 3 месеца. На практика обаче нова автоматична система за следене на състоянието на релсите тук ще има най-рано през месец май. Това ще гарантира сигурността.
Човешкият фактор е отговорен за безопасността на още 8 гари като тази в Димитровград. Това са около 80 километра, което според министъра на транспорта е прекалено и се търсят варианти за изход от ситуацията.
Повече по темата гледайте във видеото.
Репортер: Димитър Иванов