Премахването им струва на Общината около 150 лева
Въпреки че отдавна има ясни стандарти за изкуствените неравности по пътищата - или т. нар. „легнали полицаи”, общините са безсилни срещу незаконно построените.
Според поговорка обущарят ходи все със скъсани обувки. В нашия случай обаче на работещия в автосервиз му се пука картера на колата.
„На немаркиран „легнал полицай”, който не изглежда дори регламентиран, няма знак, по-висок отколкото трябва да бъде по принцип, преминах с колата без да го видя, съответно ударих картера и вариантът е да спреш на място, маслото ти изтича, става опасно за дигателя”, обяснява Росен Попов, компютърен диагностик в автосервиз.
Следват разходи за Пътна помощ и подмяна на картера - около 200 лева, изчисляват експертите. Но може и по-лошо.
„Положителното е, че работя в автосервиз, ако е някой друг, главоболията са повече”, категоричен е Росен.
Отиваме до произволно избран от нас „легнал полицай”, комбиниран с пешеходна пътека. Той не е от най-полегатите, но отговаря на изискванията и със сигурност кара шофьорите да намалят скоростта.
„Най-лошото е, че наистина не е маркирано и първият път, когато го бяха сложили и почти никой не беше подготвен. Имаше много неприятни сътресения, включително и аз, прибирайки се с колата по тъмно, доста сериозно ме друсна”, обясни Яна Георгиева - жител на квартал „Мусагеница”.
Няма данни колко са нелегалните „легнали полицаи”. Премахването им струва на общината около 150 лева.
„Това си е силата на закона и ако бъде хванат на местопрестъпление човек, може към него да се предявят някакви действия. Но когато не може да бъде хванат, трябва да бъде доказано това действие, но това вече е трудно”, пояснява Валери Велинов от дирекция „Транспортна инфраструктура” в Столичната община.
Друг проблем е, че части от новите „легнали полицаи” се крадат.
Повече по темата гледайте във видеото.