През последните 2 години шофьорите-убийци са над 3 000

 

Затвор за бясно шофиране в населени места. Това предвиждат последните промени в Закона за движение по пътищата. 

 

Идеята е зад решетките да отиват джигити, засечени на пътя с повече от 60 км/ч над ограничението. Данните на МВР показват, че само през последните 2 години шофьорите-убийци на пътя са над 3 000. Толкова са само водачите, засечени от камерите на КАТ с бясно шофиране. 

 

Все по-черна става и статистиката на пътя. Само за година тежките катастрофи са се увеличили с над 200, а жертвите - с близо 50.  

Още по темата

 

Безразсъдното каране в стил „Бързи и яростни” често завършва с жертви на пътя.

 

„За някой, който застрашава живота на участниците в движението, трябва да има силна възпираща санкция”, заяви Настимир Ананиев, председател на Комисия по транспорт в НС. 

 

Затова за шофьорите-убийци от МВР искат затвор до 3 години.

 

„Това е престъпление. Единственото, което трябва да помислим, е дали да остане за всички нарушения над 60 км/ч или само за населено място”, заяви Бойко Рановски – началник на Националната пътна полиция. 

 

Така най-вероятно тежката санкция за бясно шофиране по магистралите ще отпадне. 

 

Голяма част от инцидентите с фатален край се причиняват и от млади водачи. Затова депутатите искат в първите 12 месеца зад волана шофьорите да карат с по-ниска  скорост по магистралите и да не се качват в мощни коли.

 

„Няма как да си взел книжка днес и утре да скочиш в „Бентлито”, което няма как да го контролираш”, коментира Настимир Ананиев.

 

Затяга се и контролът върху гонките. От МВР искат затвор за участници в нерегламентирани състезания. 

 

„Това е хулиганство, извършено при управление на МПС. При пристигне на полицейски екип на място, гонка няма. Има струпване на граждани и автомобили. Това го има на всяко кръстовище в София”, коментира Бойко Рановски. 

 

А участниците в гонки искат места, където да се състезават по правилата. Затова депутатите обмислят дали да легализират гонките.

 

„Любителите на силни усещания да могат да практикуват в контролирана и безопасна среда своето хоби, а не по булевардите, по улиците, по магистралите, където застрашават живота на всички”, обясни Настимир Ананиев.

 

„Да де, но Бързата помощ ще влезе в действие, когато колата се е смачкала, когато има жертви вече”, смята Георги Свиленски от Комисията по транспорт в НС.

 

От Червения кръст дори са готови да изградят тренировъчен център, в който шофьорите да карат спокойно, под контрола на лекари и полицаи.