Предложението е на превозвачите

 

Ще забрани ли държавата сайтовете за споделено пътуване? Предложението е на превозвачите, а аргументите - сивият сектор създава рискове за пътниците и не плаща

Още по темата

данъци. 

 

Хора в една и съща посока. Единият има автомобил и предлага на останалите да си поделят разходите. Интернет пък е една добра и свободна зона, където този тип транспорт може лесно да се уреди и хората да се групират и да пътуват. Това е идеята на споделения транспорт. 

 

Качваме Митко в колата на Нова телевизия. Едно споделено пътуване, макар и в рамките на града. А той е запознат с предимствата на споделения транспорт, тъй като го е ползвал между София и Пловдив. Освен цената, която често е наполовина спрямо автобуса, има и друго.


"Човекът, който ще те превози, много често идва да те вземе от вкъщи. Не ти се налага да ходиш някъде, особено ако си с багаж. Има взаимност", посочва той.

 

Организирането на споделените пътувания най-често става в интернет - в социалните мрежи или в специализирани сайтове. В общия случай държавата няма как просто да "затвори" това посредническо звено.

 

Автобусите няма как да са конкурентни на споделените пътувания и превозвачите знаят това. Те обаче настояват за регламентиране на тази дейност. По техни данни шофьорите, които предлагат споделено пътуване са между 3 и 5 хиляди. 

 

Според превозвачите споделеното пътуване е част от "сивия" сектор в бранша. Често носи рискове за пътниците и затова трябва да бъде следено от контролните органи. Дори хипотетично специализираните сайтове да бъдат ограничени, пътуванията едва ли ще спрат.

 

Засега държавата е в патова ситуация. Това показва и статистиката на транспортното министерство. От 2011 година до този момент с помощта на МВР са спрени от движение за по 6 месеца едва 1000 автомобила.