Това сочи анализ на данни, изпратени от космическия апарат "Мейвън"

Астрономи установиха, че Марс има "магнитна опашка", съобщи Лайф, цитиран от БТА. Откритието може да допринесе за разкриване на тайната, свързана с изчезването на магнитното поле на Червената планета.

ФАНТАСТИКА ИЛИ РЕАЛНОСТ: 100 души ще живеят на Луната до 2040-а

Анализ на данни, изпратени от оборудвания със свръхчувствителни датчици космически апарат "Мейвън" (MAVEN - Mars Atmosphere and Volatiles Evolution - Еволюция на атмосферата и летливите вещества на Марс) на НАСА, е показал, че от останки от магнитното поле около Марс се е формирала своеобразна "магнитна опашка" зад планетата.

Космонавт, прекарал 340 дни в МКС: Скоро човек ще стъпи на Марс

Както отбелязва НАСА, формирането на въпросната "магнитна опашка" е станало възможно благодарение на слънчевия вятър - потока от йонизирани частици, който, по мнението на учените, преди милиарди години е лишил Марс от планетарни магнитни полета.

Откриха далечна звезда, която "изяжда" Земята

Учените засега не са установили какво представлява "марсианската магнитна опашка" - аномалия или останки от по-рано неизследвани особености на планетата. Астрофизици и планетолози отбелязват, че откритите "завихряния" са уникални, тъй като по структурата си значително се отличават от магнитосферите на Земята, Юпитер и Сатурн.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.