Вътрешният министър Младен Маринов откри конференция за пътната безопасност

Вътрешният министър Младен Маринов откри конференция за пътната безопасност. Според него катастрофите и последиците от тях са сред най-актуалните проблеми не само у нас или в Европа, а и в световен мащаб.

СНИМКИ ОТ КОНФЕРЕНЦИЯТА ВИЖТЕ ТУК

Откриват конференция по безопасност на пътя в София

"По данни на Световната здравна организация всяка година около 1 200 000 души загиват при пътни произшествия в света, а цената за справяне с последиците достига милиарди долари. Актуалните тенденции сочат, че ако не се приемат спешни мерки, до 2030 година смъртните случаи, свързани с инциденти на пътя, ще са петата основна причина за смъртност в света", заяви Маринов.

Той отбеляза, че ЕС и отделните държави-членки работят активно за повишаването на безопасността по пътищата. В резултат на тази политика в периода между 2000 г. и 2017 г. в смъртните случаи на пътя Европа са намалели с 56%. По негови думи страната ни е далеч от заложените цели в стратегията на ЕС.

Статистиката сочи и друг тревожен факт – България е сред държавите-членки с най-лоши показатели по брой на загинали и ранени при катастрофи. От началото на годината живота си във войната на колела вече са загубили повече от 460 българи, сред които - 24 деца.

Всички ученици - на изпит по пътна безопасност

"Може би най-тревожният факт е, че пътният травматизъм остава водеща причина за смъртност и тежки наранявания сред децата на възраст до 14 години“, каза министър Маринов. И допълни, че 96% от катастрофите у нас са станали заради човешка грешка. По-малко от 1% са инцидентите, за които са виновни лошата пътната инфраструктура или техническото състояние на превозните средстава. 

Според експерти обаче лошият път създава не по-малко предпоставки за катастрофи. Затова строителното министерство подготвя нови изисквания за проектирането на пътищата. Сред тях ще бъде обособяването на зони за безопасност. Така, ако автомобилът излезе от пътя, той ще влезе в тях, а няма да се удари в дърво, стълб или стена. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. 

Според новата наредба скоростта, за която  ще се проектира път, ще се определя от функциите му и от терена. Така например, ако магистрала минава през равнина, проектната скорост ще бъде 140 км/ч, при хълмист терен - 130 км/ч , а при планински – 120 км/ч. 

Министър Маринов е категоричен, че безопасността на движението е ключов приоритет за правителството, но тя е отговорност и за всеки гражданин.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.