В четвъртък повдигнаха обвинение на шестима служители на АПИ заради смъртта на жена в тунела през 2017 г.

Бивши шефове на Пътната агенция и няколко нейни служители отиват на съд, заради смъртта на жена в тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус". Преди две години осветително тяло се откърти от тавана на тунела и се стовари върху колата на Елена Горанова. Според разследването няколко пъти до 2017 година в различни доклади, проверки и сигнали е посочвано, че конструкциите на осветителните тела в "Ечемишка" са опасни и трябва да бъдат подменени.

Обвиниха шестима служители на АПИ заради инцидента в тунел „Ечемишка”

Въпреки това разследващите установили, че Пътната агенция не е предприела никакви мерки, за да обезопаси осветителните съоръжения. Разследването е показало, че две години преди трагедията осветителната инсталация вече е била в аварийно състояние. Всички шест души срещу, които има обвинения вече са с мярка подписка. 6 опасни тунела на магистралите се нуждаят от спешен ремонт пък установи прокуратурата след инцидента в тунел "Ечемишка".  

Състоянието на лявата тръба  на тунел „Ечемишка”, за почти 40-годишна експлоатация, е добро. Естествено, че трябва да се направи и ремонт така, както е направен на дясната тръба, който се вижда, че е сполучлив и добър. Това каза строителният инженер Владимир Жиянски, пътен експерт, проектант на мостове на АМ „Хемус”, в ефира на „Здравей, България”.

Все още има опасни пътни тунели у нас

„В лявата тръба се вижда технологичното изпълнение на съоръжението. Направено е на ламели. Естествено е, че между тях има фуга, в която попада вода. Предполагам, че при следващия ремонт ще бъде направено както в дясната тръба, където се вижда, че вода няма”, каза той.

Експертът беше категоричен, че е опасно в тунела да има вода, тъй като е възможно зимата да се образува заледяване. „Безусловно е опасно да има вода. Би трябвало да се направят мероприятия по отводняване и недопускане на атмосферна вода в рамките на тунела. Няколко пъти съм казал, че е нормално в опасни съоръжения, каквито са мостове и тунели, да има по-високо сцепление на настилките”, добави инженер Владимир Жиянски.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни.  За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.