Тол системата ще бъде пусната на 16 август, а най-голямото увеличение - с около 1 лев, ще бъде в цената на билета София-Варна, обясни министърът

Тол системата е един от вариантите да финансираме една система, която от години е недофинансирана и средства, които се определят от бюджета всяка година са недостатъчни да покрием всички нужди за ремонт на пътища.Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в ефира на „Здравей, България”.

Започва първият етап от тестовете на тол системата

"8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане”, призна министърът.

Регионалният министър заяви, че се работи регулярно по график, така че технически на 16 август да бъде пусната тол системата. „Започна тестови период от днес. Той ще продължи три месеца, за да се тестват всички компоненти на системата.  От 16 август ще започне и тестване в реално време, т.е. доказване в реално време на вече фискалната част на системата с реално събиране на такси. Технически се движим по график”, уточни тя и добави, че само 25% от цялата пътна мрежа ще бъде заплатена с такси, а от тях ще има и такива, които ще бъдат включени в тол системата, но няма да се плаща такса. Аврамова посочи още, че преминаването по общинските пътища също няма да се заплаща.

По повод твърденията на превозвачите за размера на таксата, Аврамова коментира: „Ние направихме една среща в МРРБ с превозвачите, след това имаше втора среща и след това чухме техни коментари. Всъщност търсим конструктивен диалог, но това, което беше изнесено от тях в голямата си част са неистини, защото ние също сме направили сметки за отражението на тол таксите върху хранителните продукти. Най-голямото увеличение е около лев оскъпяване на билета, при положение, че автобусът е изчислен на 20 пътници, а не на 45 или 50, колкото е 100-процентовият обем. Ако цялата тежест отиде в цената на билета, най-скъп би бил от Варна до София", заяви министърът.

Аврамова заяви, че има нагласа преди 24 май да бъде отворена новата отсечка по АМ "Струма". "Ще се опитаме да отворим новата отсечка  от 6,5 км на АМ „Струма”  преди почивните дни за 24 май, тъй като предполагаме, че ще има по-интензивен трафик по пътищата на България. Строителите имат готовност", каза тя. 

„Това е отсечка, която ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в Благоевград. Това е отсечка от Благоевград до пътен възел Благоевград - юг. Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни, преди празниците, да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид. От АМ „Струма” остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва  да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране”, обясни министърът.

Пускат движенето по 6,5 км от магистрала „Струма“ след Благоевград (СНИМКИ)

Тя уточни, че за пътя Видин-Ботевград в момента се избират изпълнителни. „Очаквам в близките една-две седмици да бъдат отворени и ценовите оферти, подадени за двата ЛОТ-а на участъка от Мездра до Ботевград, така че до края на годината да започнат и реални строителни дейности”, добави тя.  

Аврамова: Ремонтът на 47 км от пътя Велинград – Сърница ще бъде включен в инвестиционната програма на АПИ

Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ”Тракия” от Чирпан до Стара Загора. По думите й ремонтът ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон „Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон”, обясни тя.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 
Редактор: