Ще стартира и третият годишен национален фестивал за онлайн пазаруване
Китай стартира едномесечна национална кампания за повишаване на потреблението, предвиждаща множество промоционални дейности. Акцията идва на фона на продължаващите относително ниски потребителски разходи в сравнение с нивата от преди пандемията.
Стартът на кампанията ще бъде даден в събота в Шанхай, като същевременно там ще стартира и шопинг фестивал, който ще продължи до 5 май, а промоции ще бъдат разгърнати в множество региони, включително столицата Пекин.
Ще стартира и третият годишен национален фестивал за онлайн пазаруване в Китай, който ще представи качествени местни продукти, популярни артикули от страните-партньори в електронната търговия на Пътя на коприната, както и онлайн услуги в секторите на кетъринга, туризма, културата и спорта, с нови бизнес модели като излъчване на живо и пазаруване в социални медии. Властите отбелязват, че от началото на годината разходите на дребно видимо се възстановяват.
Китайският БВП е нараснал с 18,3% през първото тримесечие на 2021 г. (ВИДЕО)
През първото тримесечие продажбите в тази категория са нараснали с 33,9% на годишна база, или ръст от 8,5% в сравнение със същия период на 2019 г. И все пак, според анализатори, възстановяването на потреблението остава небалансирано, като някои сектори, бизнес модели, категории и региони са в сравнително бавен режим и търсенето на обикновения купувач все още не е напълно задоволено.