От министерството съобщават, че е рано да се прогнозира как ще започне учебната година

Министерството на образованието и науката подготвя Насоки за обучение в условия на пандемия. В документа се разработват различни варианти за реакция - локална или национална, в зависимост от здравната ситуация. Първи проект на тези насоки вече е готов и през тази седмица ще се изпрати в Министерството на здравеопазването за съгласуване.

Как онлайн обучението влияе на децата

За 24 август е насрочено заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в системата на средното образование, на което насоките ще бъдат обсъдени със социалните партньори. На 30 и 31 август тези насоки и всички други указания за началото на учебната 2021/2022 г. ще бъдат представени пред началниците на Регионалните управления на образованието. Чрез тях те ще стигнат до директорите на всички образователни институции. Междувременно, когато документът е напълно готов, ще бъде представен на медиите и всички, които се интересуват.

Денков: Все още няма достатъчно ваксинираните учители и директори

Тъй като до 15 септември има повече от месец, все още е рано да се правят прогнози за присъствено или неприсъствено начало на учебната година. МОН прави всичко възможно учебната година да започне присъствено, но окончателното решение - локално или национално, ще зависи от епидемиологичната ситуация и противоепидемичните мерки, разпоредени от Министерството на здравеопазването.

Междувременно МОН полага усилия да осигури необходимите устройства и достъп до интернет, които са необходими за безпроблемно провеждане на занятията, ако се наложи преминаване към дистанционно обучение.

Класна стая на открито: Нова практика в училищата заради COVID-19 (ВИДЕО)

Продължава информационната кампания на МОН за ваксиниране на учителите и непедагогическия персонал. Актуални данни за нейния ефект ще има в края на август, когато МОН ще направи ново проучване за нивата на имунизиране. Според данните от началото на юли т.г. в страната са ваксинирани около 40% от директорите на образователни институции и около 30% от учителите.

Редактор: Габриела Винарова