Осемкратният рали шампион Димитър Илиев с анализ на тежкия инцидент
Тежкият инцидент на магистрала „Струма” постави нови въпроси за това има ли виновни. Търси ги и осемкратният рали шампион Димитър Илиев. С опита си на автомобилен състезател и експерт по пътна безопасност, той направи видео анализ на отсечката с тежкия инцидент.
17-годишна, оцеляла в катастрофата „Струма”: Не успях да взема чукчето, за да счупя прозореца
„Ние, шофьорите, когато е светло, се ориентираме по много неща, защото имаме добра видимост. Когато обаче е тъмно, в комбинация с дъжд, може би и мъгла, защото това е в ниската част, но това са само хипотези, ориентацията остава само на маркировката и пътните знаци”, обяснява Илиев. Затова прави анализ на пътя, по който е минал автобусът.
„Обикновено на такъв път трябва да има указателни табели за зони за „Отдих”. Те се слагат на 500 м преди самото място. В случая това, което забелязах – от разклона за Боснек да пътуваме и буквално 100 м след това има ограничителни табели за скорост. Някога, април месец, разглеждайки стари видеа, които сме правили за аквапланинг забелязах, че е имало тук знак, който е указвал точно това”, посочва той. Днес, 500 метра преди мястото обаче, указателен знак няма.
Участъкът от „Струма“, където изгоря автобус, е правен от македонска фирма
„Аз съвсем не казвам, че това е причината за инцидента. На практика става като трета лента и някой шофьор може да се заблуди, освен това има завой, който скрива отбивката. Реално тук вече той ще бъде изправен срещу една указателна табела. Времето за реакция е променлива величина, тя за всеки човек е различна, но е много важно да се знае, че при отделния индивид тя се променя. Сутрин, когато си свеж и отпочинал, имаш една реакция, а вечер е съвсем друга. Ако карам и си гледам в телефона – нямам реакция”, категоричен е Илиев.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.