Видео с грубото отношение към чужденец взриви социалните мрежи
Скандален видеоклип взриви социалните мрежи. На кадрите се вижда как служител на БГТОЛ се държи грубо и обижда преминаващ границата при „Дунав мост” българин от молдовски произход. Потърпевшият е изпратил видеото на платформата „Обществен контрол”, която съществува във Facebook и YouTube.
„Това е гражданска медия, която е създадена с цел да бъде коректив на нередностите, които виждаме в държавата ни, поставянето им във фокуса на обществото и съответно намиране на решение”. Това заяви в ефира на „Здравей, България” Иво Дошев.
20 км опашка от тирове на „Дунав мост"
Той разказа, че скандалът с молдовския гражданин е възникнал вследствие с недоразумение с плащането, което трябва да се извърши от шофьорите на „Дунав мост”.
„В конкретния случай мъжът е искал да плати с карта, а не в брой. По някаква причина служителите на БГТОЛ обаче са се опитали да го принудят да заплати в брой”, разказа Дошев.
Задържаха 46 кг хероин в района на ГКПП "Дунав мост-Русе"
По думите му служителят на границата е демонстрирал чувство за безнаказаност. „Това арогантно отношение на този служител е най-малкият проблем. Това видео показва, че този човек има чувство за недосегаемост. Това е въпрос, който поставяме във фокуса на новия министър на транспорта, който също е от Русе, за да бъде решен. Друг е въпросът защо тези хора ги карат да плащат в брой?”, попита Дошев. Той подчерта, че случаят е от края на октомври. При проверка на екип на NOVA на място се оказа, че на гишето, на което е станал скандала, няма POS терминал и плащанията на такси се извършват само в брой.
По информация на NOVA при прибиране в родината си молдовският гражданин е сигнализирал за случая местна браншова организация. От там са се свързали с Камарата на превозвачите в България, за да поискат съдействие за изясняване на случая.
Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов възложи бърза и цялостна проверка във връзка със случая. Комисията трябва да установи обстоятелствата около инцидента, както и кога е постъпил сигналът и как е реагирала Агенция „Пътна инфраструктура“. От служителя на Национално тол управление също вече са поискани обяснения. Караджов поиска и справка за общия брой платени пътни такси /винетки и тол/ и общия брой влезли /товарни и леки/ автомобили през ГКПП „Дунав мост-Русе” от 01.01.2021 до 20.12.2021 г., включително. Трябва да бъде предоставена и информация за общата организация на плащането на пътни такси на ГКПП Дунав мост-Русе.
СКАНДАЛЪТ НА „ДУНАВ МОСТ”: Регионалният министър възложи проверка
Въпреки че тол управлението е към Министерството на регионалното развитие и благоустройството министърът на транспорта Николай Събев, който е на посещение в Русе, заяви, че още в четвъртък е подал сигнал до всички компетентни институции за проверка на случая. Той подчерта, че подобно поведение от нито един държавен служител "повече няма да се случи".
Министърът на електронното управление Божидар Божанов подчерта, че този случай показва нуждата от модернизация на системите за плащане. „Това е един показателен пример в администрацията, че навсякъде трябва да приемат и плащане с карта, не само в БГТОЛ, а и в МВР, и в общините”, посочи той.
За NOVA от Националното тол управление - Русе също изпратиха писмен отговор, че правят проверка и са се извинили на потърпевшия.
От АПИ обявиха, че според техни данни случаят е от 22 октомври и се касае за заплащане на компенсаторна такса от страна на молдовския шофьор в размер от 70 лв.
По-късно през деня след запитване на NOVA от БГТОЛ направиха коментар по случая. От там заявиха, че се извършва проверка. Националното тол управление е уведомено за случая от гражданина на Молдова. Веднага му е изпратен отговор, с което се поднесени извинения от името на пътната администрация.
Вижте цялата позиция:
В отговор на Вашето запитване за сигнал за грубо отношение на служител на БГТОЛ на границата при Дунав мост срещу молдовски гражданин Ви информираме, че е образувано дисциплинарно производство и се извършва проверка.
Националното тол управление е уведомено за случая от гражданина на Молдова. Веднага му е изпратен отговор, с което се поднесени извинения от името на пътната администрация.
Ръководствата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Агенция „Пътна инфраструктура“ не толерират подобно поведение от своите служители, които са в разрез с етичните норми, както и с кодекса за поведение на служителите в АПИ, поради което ще бъде приложена цялата строгост на нормативната уредба.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.