От превозвача разпространиха официална позиция
Българи са блокирани с часове на летище „Франкфурт-Хан”. Пред NOVA годеница на един от пътниците разказа, че снощният полет не се е състоял заради снеговалеж и постоянно се отлагал. Така повече от 13 часа на нашите съграждани давали разнопосочна информация кога ще излетят за София.
Около 150 пасажери са нощували в самолета, тъй като не е имало персонал на летището, който да ги изведе оттам. По последна информация полетът на нискотарифната авиокомпания трябва да се осъществи тази вечер.
„Цяла нощ - 7-8 часа, са стояли в самолета. Малки деца и възрастни. Дали са им само фъстъци. Обяснявано им е, че заради снега не могат да излетят. Полетът се е отлагал постоянно с часове. Имало е слухове, че има технически проблем. Чувах, че има и плачещи деца. Сега изчакват да им се даде хотел”, разказа Елис Тахир.
В рубриката „Моята новина” зрители на NOVA сигнализираха за проблема с полета.
„Родителите ми трябваше да пътуват на 07.01. с регулярен полет по линията „Франкфурт-Хан”- София. Поради лошите метеорологични условия излитането им се забави. Дотук всичко е легитимно, но това, което ме възмути е, че вече повече от 4 часа всички пътници стоят затворени в самолета - без храна или най-малкото вода. Що за отношение в 21 век ?! Всички сандвичи и напитки били раздадени, но за по-задните редове не останало, и толкова?!”, обяснява Силвия Оршолич в сигнала, подаден до NOVA.
Снимка: Ели Тахир, „Моята новина”
„На пътниците е отказано да напуснат самолета, а допълнителна информация не е и дадена. За четири часа единственото обяснение е, че пистата била заледена, незнайно как други три самолета успяват да кацнат на същата тази писта... Но дори и излитането да не е възможно в даден момент - би следвало персоналът да се погрижи за физическото и психическото състояние на пътниците”, добавя жената.
Подалата сигнала твърди, че баща ѝ е хронично болен и взима лекарства. Вода обаче нямало откъде да получи. „Ами какво се случва с майките с деца, кърмачета?! Изключително възмутена съм! Да не говорим, че всичкото това се случва в условията на световна пандемия. Да държиш повече от 200 човека против волята им, затворени в едно пространство, за толкова дълго време за мен е недопустимо! На сайта на летището липсва всякаква информация за полета и случващото се”, обяснява още Оршолич.
„07.01.2022г., 22:30. Това е планираният час на излитане на полет на нискотарифна компания за България. Поради климатични условия обаче към 07:15 немско време полетът все още не излиза и всички пътници седят гладни и жадни, натъпкани в самолета. Интересното е, че цяла нощ от авиолинията намират различни оправдания за това защо самолетът още не е тръгнал и обещават полетът да се изпълни скоро време. Което обаче не се случва, дори и когато полетът за Загреб, планиран малко по-рано, се изпълнява”, разказва Тахир в „Моята новина”.
По-късно през деня от авиопревозвача разпространиха позиция.
„Wizz Air потвърждава, че полетът на авиокомпанията с номер W6 4318 от Франкфурт Хан до София на 7 януари 2022 г. е пренасрочен за 8 януари поради 6-часовото затваряне на летище Франкфурт Хан заради снегопочистване, което се отрази и на нормираното работно време на оперативния екипаж. На пътниците беше предложено настаняване в хотел, съгласно съответните законови разпоредби. Очаква се полетът да излети от Франкфурт тази вечер, 8 януари, в 20:15 ч. местно време (21:15 ч. софийско време). Въпреки че промяната на полета е по причини извън контрола на авиокомпанията, Wizz Air искрено се извинява за причиненото неудобство”, се казва в съобщението.
Позиция на Министерството на външните работи
„МВнР незабавно се свърза с летищните власти и авиопревозвача, като от тяхна страна към момента няма допълнителна яснота относно създалата се ситуацията”, уточняват от Външното ни министерство.
По информация на ресорното ведомство полетът, предвиден да излети за София в 20:15 ч., към момента е отложен за 23:00 ч.
Зрители на NOVA продължават да изпращат сигнали в рубриката ни „Моята новина” за ситуацията, в която са изпаднали сънародниците ни в Германия.
„На българите все още не е предложено настаняване в хотел и не е предоставена храна и напитки. Към 12.30 местно време получих видео обаждане от майка ми, която е една от пътниците. Тя ми показа как майки с деца стоят на студения цимент на пода на терминала, други спят на този леден под”, обяснява Кирела Юрашек.
„Всички носят маски на лицата си - вече над 16 часа, за да спазват COVID изискванията на летището, докато никой от персонала - нито на летището, нито от авиокомпанията, се грижи за здравето на пътниците”, допълва тя.
Жената уточнява, че COVID тестовете на пътниците за София вече изтичат. „Те очакват полетът да се състои в 20.15 ч. днес, но COVID тестовете им изтичат и те ще бъдат принудени да заплатят още един тест след пристигането в страната”, сигнализира Юрашек в „Моята новина”.
Очакваме и Вашите сигнали ТУК.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.
Редактор: Георги Генов