Темата коментира българският представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта Николай Рашков

Българската икономика губи над 1 милиард лева годишно заради неприемането ни в Шенген и по суша. Изчисленията са на Съюза на международните превозвачи. Основният проблем според тях продължава да е чакането по границите, като фирмите в бранша са ощетени с 270 милиона лева за заплати на служителите си, само докато международните шофьори са на опашка. Темата в студиото на „Здравей, България” коментира българският представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта Николай Рашков.

Неприемането ни в сухопътен Шенген: Международните превозвачи твърдят, че икономиката ни губи над 1 млрд. лв.

По думите му всички ние като потребители плащаме за неприемането ни с по-високи цени в магазините в сравнение в тези в Западна Европа. Рекордите за чакане на границата са от по над два дни, посочи експертът. Според статистиката камионите биват задържани най-дълго на „Кулата”, при Русе и Видин. 

Българският представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта е категоричен, че контролът по границите ни трябва да е строг, независимо дали стоката е за Австрия, или за друга държава. „Тези проверки може да бъдат извършени по начин, който не затруднява минаването на границата”, категоричен е Рашков.

ЕП прие резолюция камионите по границите да се обработват за 60 секунди

Целия разговор гледайте във видеото.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase