„Книгите не са само пълни с приказки, а са обекти за игра”, каза съоснователят на фондация „Четене“

Четенето подготвя учениците за света и оказва сериозно влияние върху възможностите да се справят креативно с различни ситуации. Начинът на мислене, възможността за изразяване и способността за комуникация до голяма степен се формират от прочетените книги. Последните проучвания показват, че има пряка връзка между степента на умението и мотивацията за четене. А от там и академичното представяне в училище. Това са причините, поради които трябва да мотивираме децата да четат. „Трябва да започнем да мотивираме децата да четат от училищна възраст”, каза съоснователят на фондация „Четене“ Вал Стоева в предаването „Социална мрежа”.

„Има няколко лесни стъпки и етапи, за да не се налага да ги мотивирам. Важно е първо ние да им четем”, добави тя.

Представиха книгата „Телевизията в България: 1954-2024” в София

„Трябва да сме наясно, че книгите не са само пълни с приказки, а  са интересни обекти за игра, с която може да развиват знания и умения”, посочи Стоева.

Цялото интервю гледате във видеото.

Редактор: Румен Лозанов