Теснолинейната жп линия е изградена след Втората световна война
В Босна и Херцеговина и до днес се движат парни локомотиви – гледка, която е не просто атракция, но и е част от реален работен процес. Въглищната мина в Бановичи е сред последните места в Европа, където парната тяга е в основата на изпълнение на ежедневните задачи.
Теснолинейната жп линия, изградена след Втората световна война, продължава да разчита на машини от 20-те години на миналия век. За целта два локомотива все още се поддържат от местните инженери, за да транспортират въглища по сравнително къси маршрути. За жителите на региона това е не просто транспорт, а жива подвижна история.
„Живей красиво”: Влаковите маршрути в Европа, които превръщат пътуването в преживяване
„Това е парен локомотив - серия 83-159, който се използва само тук, по теснолинейката. Няма го никъде другаде по целия свят. Това са машини, използвани в директно производство във въглищната мина в Бановичи. Хората работят на тях и осигуряват хляб за семействата си. Парната машина работи от дълго време и ще продължи да ни служи още много години“, заяви машинистът на парен локомотив Нервин Хусанович.
Редактор: Станимира ШиковаПоследвайте ни