"Инфлацията в грамажа" предлага по-евтини стоки, но с по-малко количество от продукта

Във време на криза и постоянно растящите цени много производители прибягват до различни хватки, за да се задържат на пазара. Една от тях е да задържат без промяна цената на даден продукт, като обаче за същите пари ни предлагат по-малка разфасовка. За това си има и термин -  „инфлация в грамажа”

 

Тя се прилага от грамажа на хляба, през дължината на ролката тоалетна хартия, до това да купуваме 450 милилитра минерална вода вместо 500.

 

Намаляването на грамажа започва като опит да се предоставят по достъпни като цена количества на клиентите и да се печели от оборот.

 

Тенденциите всъщност са две. Понякога опаковките остават същите като размер, а стоката в тях намалява, а понякога тя се запазва като количество, а кутията и нараства.

 

Ако количеството е обявено в разбираема форма на опаковката, това е напълно законно. Но търговците обявяват ту цена за пакет, ту за килограм, и тогава е трудно да се ориентираме.

 

В последно време тенденцията е  на промоция често да се предлагат стоки с по-ниска цена, но и с по-ниско тегло. Така че всичко трябва да бъде проверявано внимателно. 

 

Репортер: Данаил Глишев