Критериите за избор на водачи са безкомпромисни в редица страни на Стария континент
След тежката катастрофа на "Цариградско шосе" в столицата екип на Нова потърси примери за критериите, по които се избират таксиметрови шофьори в някои от европейските държави. Оказа се, че за разлика от България, в повечето държави не е никак лесно да станеш шофьор на такси.
За целта у нас ти трябват само три неща – да имаш книжка, да си завършил основно образование и да си купиш кола.
Във Великобритания кандидатите за тази професия се готвят за нея цели две години като пресяването е меко казано жестоко. Кандидатите на Острова доказват качествата си за бързо реагиране, перфектни шофьорски умения и комуникативност пред голяма и разнородна комисия, в различни кръгове. Те трябва да познават отлично града, в който ще карат, да знаят как да стигнат от точка А до точка Б по най-бързия и пряк път и да преминат успешно психотест. От 10 кандидати обикновено таксиметров шофьор става само един.
Такъв е примерът и на Германия.
Във Франция ситуацията също е сходна. Шофьорите на такси се отсяват от комисия, която включва както хора от бранша, така и полицаи. По договор те нямат право да пият алкохол през цялата работна седмица, независимо дали работят, или не. Ако бъдат хванати пияни по време на шофиране, книжката им се отнема, губят правото да карат такси до края на живота си и ги заплашват няколко години затвор.
В Италия, за да станеш шофьор на такси, не трябва да си имал каквито и да е нарушения с автомобила си преди това. Кандидатстването за тази професия продължава няколко месеца и включва няколко психотеста, перфектно опознаване на всички местни локации.
Освен че са много добри шофьори, таксиметровите шофьори в цяла Европа са задължени да говорят приличен английски език, да имат висока обща култура, по време на работа да следят времето, трафика, ремонтите и винаги да избират най-краткия за клиента маршрут, да са любезни, чисти и добре облечени, независимо дали ще получат бакшиш, или не.