Евротунелът изпревари редица мащабни проекти

Тунелът под Ламанша спечели световната награда за инженерно постижение "Най-голям граждански инженерен проект за последните 100 години". Тя се дава от Международната федерация на инженерите-консултанти (FIDIC).


Повече от 150 кандидатури от петте континента на инженерни компании, сътворили най-значимите конструкции за 20 в. участваха в конкурса. Той е организиран за първи път през 1913 г. и се счита за най-голямото световно събитие в инфраструктурния сектор. Наградата бе връчена в Барселона, като Евротунелът изпревари такива мащабни проекти като този на Токайдо Шинканзен - първата високоскоростна линия, свързваща Токио и Осака, Харбър бридж в Сидни, "Хувър Дам Байпас" - мостът, свързващ щатите Аризона и Невада.

 

Тунелът под Ламанша е открит през 1994 г. след 6 години строителство и всъщност се състои от три тунела - два жп и един служебен. Той свързва югоизточна Англия със северна Франция. Дълъг е 50 км. и има подводен участък от 38 км. Цената у е 15 млрд. евро и се е ползвал от 380 млн. пътници до момента. /АФП