Изключително бавен е обменът на информация между ЕНЕРГО-ПРО и фирмата за парични плащания
Преди седмица ви показахме как в Русе ЕНЕРГО-ПРО остави без ток десетки фирми, макар да си бяха платили. Ето и друг казус с дружеството. Семейство в Русе си платило тока два пъти. Оказва се, че обменът на информация между електроразпределителното дружество и фирма, извършваща услуга за парични плащания, е изключително бавен.
Ева е на 70 години. За да си спести разходката в студеното време и чакането по гишета, помолила дъщеря си да й плати тока.
„За да я улесня обаче, си казах, чакай аз да отида да си го платя. И го платих, тъй като никой не ми каза, че е платено. Вечерта се връща дъщерята и казва - „Майче, аз платих тока”. Викам, то и аз го платих”, разказва Ева.
Дъщеря й платила на каса на ЕНЕРГО-ПРО, а Ева 45 минути по-късно на каса на фирма, която извършва услуга за парични плащания.
Заради ниската си пенсия обаче, Ева силно се е притеснила, че може да загуби сумата. Дори се наложила намеса на лекар и лечение, а сумата за лекарства била три пъти по-голяма от сметката за ток. Проблемът вече е решен. След подадена молба сумата трябва да бъде приспадната от следващата сметка.
От компанията за парични плащания обясниха, че получават от електроразпределителното дружество информация едва един път седмично. В конкретния случай това означава, че ако дъщерята на Ева е платила сметка в собствена каса на ЕНЕРГО-ПРО, в системата на външната компания това плащане ще се отчете следващата седмица. Те пък обновяват информацията към електроразпределителното дружество на следващия работен ден.
От ЕНЕРГО-ПРО ни увериха, че компанията работи над възможността да съкрати срока за обмен на информация.
Репортер: Олга Василева