Снимка: ЕПА/БГНЕС
Експерти са анализирали данните за движението на самолета във въздуха
По данни на сайта Flightradar24, който следи въздушния трафик, автопилотът на самолета, който се разби над Френските Алпи, е бил ръчно настроен да сниши машината от малко над 11 500 метра надморска височина на 30 метра надморска височина.
Експертите на сайта са анализирали данните за злополучния полет и са открили, че промяната на автопилота е направена между 11:30:52 и 11:30:55 българско време във вторник. 9 секунди по-късно самолетът започва да се снишава. Те предполагат, че причината да бъде зададена именно 30 метра надморска височина като крайна цел е факта, че вероятно не може да се зададе 0 метра.
Разследващите съобщиха днес, че вероятно вторият пилот на самолета умишлено е причинил катастрофата докато първият пилот е бил извън кабината. Въпреки че се е опитал да влезе отново в кабината докато самолетът е падал, той не е успял, защото тя е била заключена отвътре.
След 11 септември Международната организация за гражданска авиация въведе промени, свързани именно с пилотската кабина. Взе се решение за самолетите с повече от 60 пътници пилотската кабина да бъде затворена по време на целия полет и да може да се отвори само и единствено от пилота, намиращ се в нея. Целта беше да се ограничи до максимум възможността терорист на борда да придобие контрол над самолета.
Flight Safety Foundation публикува днес списък на всички самолетни катастрофи, станали по вина на пилоти. Последният подобен инцидент преди трагедията от 24 март беше през ноември 2013 година, когато самолет се разби в Намибия и причини смъртта на 33 души. Пълният списък може да видите: ТУК
Тази вечер в Новините на Нова ви разказахме, че самолетът е преминал технически преглед през миналата година в България. Вижте какво още научи Живко Константинов: