Десетки хиляди тонове стар асфалт са стоварени на депото край пловдивското село Белозем

Бой за стария асфалт от магистрала „Тракия”. Оказва се, че кметовете от селата на Община Раковски се надпреварват кой да вземе пътната настилка след ремонта на аутобана, за да оправи разбитите улици в малките населени места.

Десетки хиляди тонове стар асфалт са стоварени на депото край пловдивското село Белозем.

ВТОРА УПОТРЕБА: Ремонтират селски улици със стария асфалт от АМ „Тракия”

„Кметовете, които искат да получат от него, трябва да изпратят чрез общината си искане до Областното пътно управление в Пловдив. Когато искането е до 10 000 лева, което е горе-долу около 800 т асфалт, решението се взима от АПИ. Когато е над 10 000 лева, минава през Министерството на финансите. След като се получи разрешение, кметът на съответното село със собствени средства трябва да си вземе материала”, поясни в „Здравей, България” инж. Христо Тунчев от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).

„По-голямото количество от асфалта ще бъде за селата Белозем и Чалъкови. Община Раковски има едно от първите в България създадени общински предприятия, които имат съответните категории за строителство на улици. Ние ще го направим с наши сили, тоест няма да ангажираме външен ресурс”, коментира кметът на Раковски Павел Гуджеров.

Той изрази надежда този асфалт да стигне за около 20 км и смята, че ще издържи с години.

„Винаги е имало разбирателство между кметовете. Тази година ще има поне две улици с нов асфалт. Имаме бюджет от около 100 000 лева за нови улици. Засега това можем, това правим, което също е нещо”, заяви от своя страна кметът на село Белозем Иван Тачев.

Междувременно ремонтът на АМ „Тракия” е към своя край, но повече асфалт за други села няма да има.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.